Motor theorie examen oefenen

Oefen hier gratis de theorie voor je motorrijbewijs

Ben jij al geabonneerd op ons YouTube kanaal?

Theorieles op YouTube
Abonneer je nu op ons YouTube kanaal om op de hoogte te blijven van de nieuwste videolessen en mis nooit een kans om je kennis te vergroten.

Ga naar YouTube
Je houdt het verkeer achter je in de gaten en geeft tijdig richting aan. Zo kunnen andere weggebruikers op de hoogte gesteld worden van je actie en daarmee rekening kunnen houden.
Theorie
Bij welk van deze verkeersborden laat je verkeer dat je tegemoet komt voor gaan?
bij bord A
bij bord B
bij bord C
B = inrijden toegestaan. C = Tegenliggers, dat wil zeggen dat het op dat moment overgaat van eenrichtingsverkeer naar een rijbaan met tweerichtingsverkeer. Let op inhalend verkeer!
Jij zit samen met de fietser op de afbuigende voorrangsweg. De auto moet dus wachten. De fietser gaat nog rechtdoor en jij wilt de voorrangsweg verlaten, dan gaat de fietser eerst. Een soort rechtdoorregel kun je toepassen.
Theorie
Je wilt rechtdoor, moet je de bromfietser voor laten gaan?
Ja
Deze vraag heeft geen uitleg
Theorie
Hoeveel afstand moet je zijdelings minimaal nemen als je een fietser wilt inhalen?
1,5 M
3 M
0,50 cm
0,5 meter is dus te weinig. 3 meter is te veel, dan zit je op de verkeerde kant van de weg.
Theorie
Je haalt de vrachtauto in om de autosnelweg te verlaten, mag dat?
Ja
Langs de blokmarkering op een uitrijstrook mag je bestuurders op de doorgaande rijbaan rechts inhalen. Doe dit alleen om een vlotte verkeersdoorstroming te bevorderen en wanneer je niemand hindert.
Het snelheidsverschil mag niet meer dan 10 km/u zijn.
De vrachtauto is op dit gelijkwaardige kruispunt de enige die geen bestuurders van rechts ziet naderen. De auto moet stoppen omdat de vrachtauto een bestuurder van rechts is. De motor moet stoppen omdat de auto een bestuurder van rechts is.
Theorie
Je wilt hier rechtdoor rijden, moet je de auto voor laten gaan?
Ja
Het gaat hier om een uitrit, de bestuurder van de auto verlaat de weg via een aflopend trottoir. Dus net zoals bij elke uitritconstructie moet de auto iedereen (alle verkeer) voor laten gaan.